Temetkezési szolgáltatások
Temetkezési szolgáltatások
Kapcsolat
Ha kérdése van, vagy szeretne időpontot egyeztetni, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségek egyikén.
Halotti anyakönyvi kivonat kiállításához szükséges dokumentumok
A legfontosabb, amit tudni kell a halotti anyakönyvi kivonattal kapcsolatban, hogy nincs rá szükség sem a hamvasztás, sem a temetés lebonyolításához. Kiállítása a temetés szervezésével párhuzamosan, a háttérben zajlik. Az ügyintézés megkezdésekor az anyakönyvvezető bélyegzővel igazolja a haláleset bejelentésének tényét és dátumát a Halottvizsgálati Bizonyítványon. Ezzel a leigazolt dokumentummal már megtörténhet a temetés.
Aggodalomra semmi ok, ha néhány napon belül nem készül el a halotti anyakönyvi kivonat, emiatt a temetés biztosan nem marad el! Keresse fel irodánkat minél előbb, hogy minden adminisztrációs terhet átvehessünk Öntől és a lehető legalacsonyabb szinten tudjuk tartani a temetési költségeket, teljes körű ügyintézéssel segítjük Önt.

A halottvizsgálati bizonyítvány, hamvasztási engedély, sírnyitási engedély mellett a halotti anyakönyvi kivonat beszerzésével is rendelkezésre állunk akkor is, ha nem sikerült megtalálni minden szükséges papírt, megkímélve Önt a bürokratikus útvesztőktől, időpont foglalástól, sorban állástól.
Az utóbbi években néhány változás történt a halotti anyakönyvi kivonat beszerzési módjában, de még így sem egyszerű feladat, ha nincs meg minden szükséges alap irat. Sokszor gondot okoz a régi válási papírok, vagy a több évtizeddel ezelőtt kiállított születési anyakönyvi kivonat felkutatása, különösen több költözés után.
Halotti anyakönyvi kivonat kiállításához szükséges dokumentumok:
- Halottvizsgálati Bizonyítvány
- Az elhunyt személyi igazolványa
- Lakcímkártyája, ha volt
- Születési anyakönyvi kivonat
- családi állapotot igazoló dokumentum:
- ha házas volt: a házassági anyakönyvi kivonatával
- ha elvált volt: a válás tényét bizonyító bírósági ítélettel vagy igazolással
- ha özvegy volt, akkor a korábban elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonatával
Kérje ingyenes árajánlatunkat!
Az űrlap pontos kitöltésével segíti munkatársainkat abban, hogy az Ön által tervezett szertartásra részletes, pontos árajánlatot készíthessenek. A „Megjegyzés” rovatban további kéréseit, kérdéseit is megadhatja.
Kapcsolat
Ha kérdése van, vagy szeretne időpontot egyeztetni, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségek egyikén.
Ha az elhunytnak volt érvényes jogosítványa, útlevele, akkor ezeket az okmányokat is le kell adni érvénytelenítés céljából.
Ha szeretné a fotó miatt emlékként megtartani, csak nyilatkoznia kell róla, hogy visszakéri és ennek nincs akadálya. Ideális esetben az iratokra eredetiben van szükség, de ügyintézés után természetesen mindent visszaadunk a temettetőnek.
Ha az elhunyt külföldön született, az anyakönyvvezető kérhet hiteles fordítást a születési anyakönyvi kivonatról. A fordíttatás csak hivatalos helyen történhet, ennek ügyintézésében is segítséget nyújtunk.
A halotti anyakönyvi kivonat kiállítása alapesetben 30 napos ügyintézési időn belül megtörténik. Az ügyintézési határidő azonban indokolt esetben 2 alkalommal meghosszabbítható a jogszabályok szerint.
Ha bármilyen irat hiányzik a fent leírt dokumentumokból, az ügyintézést akkor is vállaljuk.
Azonban érdemes a lehető legtöbbet előkeresni közülük, mert annál kevesebb háttér adatot kell beszerezni – akár az ország több pontjáról – a halotti anyakönyvi kivonat kiállításához.
Az ügyintézés menete
Az Ön által aláírt meghatalmazással és a rendelkezésünkre álló iratokkal a halálozás helye szerint illetékes anyakönyvi hivatalban megkezdjük az ügyintézést. Ekkor igazolják le a bejelentés tényét is a Halottvizsgálati Bizonyítványon, ami alapfeltétele a temetésnek, illetve a hamvasztásnak.
A hiányzó dokumentumokban szereplő adatokat az anyakönyvvezetők felkutatják a rendelkezésükre álló nyilvántartásokból és kiállítják a halotti anyakönyvet. A hiányzók helyett új iratok kiállítására ilyenkor nem kerül sor.
Amint elkészült az irat, elhozzuk az anyakönyvvezetőtől, értesítjük Önt és irodánkban veheti át, illetve kérésének megfelelően postázzuk.
A temetés megrendelése során csak a Halottvizsgálati Bizonyítványt, a személyi igazolványt, és ha volt, akkor a lakcímkártyát fogjuk kérni, a többi okmányról – hozzájárulásával – másolatot készítünk.
Ha további kérdése van, kérjük vegye fel kollégánkkal a kapcsolatot.